메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제15권 제1호
발행연도
2014.3
수록면
67 - 84 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the effect of categorization and perceived innovativeness of Korean quick service restaurant(QSR) and the effect of situational involvement. 2(categorization: Korean restaurant/QSR) 2(pereeived innovativeness: high/low) 2(involvement: high/low) between-subject design was used. Categorization was manipulated in the content of experimental materials. And perceived innovativeness and involvement were measured by the scales. The result from ANOVA showed the significant main effect of categorization and perceived innovativeness. Also, the interaction among categorization. Perceived innovativeness and situational involvement had a significant effect on visit intention. In high involvement group. The interaction between categorization and innovativeness did not have the significant effect, while the interaction effect in low involvement group was significant.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0