메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제15권 제4호
발행연도
2014.11
수록면
1 - 18 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This research is conducted for inducing the strategies to improve the quality of university education for better competitive ability. This paper select 31 quality elements for evaluating university education services. The case study is conducted with relation to small & medium-sized ‘A’ university in Seoul and ‘B’ college in Kyeong-gi province. It employs Kano and Timko model, focusing on their coefficient of customer satisfaction. It classifies the elements that trigger satisfaction or dissatisfaction among students as the customer of education service. This research has an academic implication that it classifies such elements and suggests strategies to be used for improving the quality of university education. The quality of education is the service given in the process of higher education and the core of the service that universities provided. It influences most on the future of students. With the opening of education market, it becomes a very important element of competition. Therefore, if we can meet the needs of students through the survey of their satisfaction and dissatisfaction, their degree of satisfaction with the university life will be improved and the competitive ability of the universities will be raised.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0