메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제15권 제4호
발행연도
2014.11
수록면
171 - 189 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper begins by providing an overview of bike sharing programs. It did not fit into the domestic environment, because that was lack of publicity. In order to emphasize the role of the public bicycle, this case study summarized the evolution of the public bicycle system, and introduced the Changwon city public bicycle system. Changwon city was the first city starting the public bicycle system. 300,000 people are Accumulated members are 300,000 and 5 million users have used at least once in a year. Because the traffic share rate is 6.9%, public bicycle system is entering the maturity stage. However, the system requires additional efforts on design improvements, linkage with public transportation system, cost reduction, advertizement in order to expand the public bicycle operations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0