메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤용아 (성균관대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제18호
발행연도
2013.6
수록면
47 - 62 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There is no set definition of digital cinema yet. But a large number of movies worldwide are made through digital cinema process. Therefore movie industries worldwide need to rush on setting up the standardization of digital cinema. Korean movie industry should not be an exception.
Here on this paper, we define digital cinema as a born digital medium. In other words, it is shot digitally and kept digitally throughout the whole work-flow. On the other hand, process that involves conversion from digital files to film or vice versa is more convenient for a cinematographer to keep his/her intention throughout the whole process than digital cinema. Not like film era where there is rather limited and data-based color space, there is not enough data-base built up in digital cinema yet. So cinematographers face unlimited color space which makes them nearly impossible to keep their visual intention throughout the whole movie making process.
As a starter, this paper examines cinematography and lighting techniques used on the sets of the movie 〈Concubine〉 which completely followed digital cinema process. We learn about cinematographer’s attempts to keep his visual intention throughout the whole work-flow.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론 : 디지털 시네마 <후궁>의 촬영과 조명 기법
Ⅲ. 결론
참고 문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-688-001753298