메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신수영 (이화여자대학교) 김태은 (이화여자대학교)
저널정보
한국중어중문학회 중어중문학 中語中文學 第61輯
발행연도
2015.8
수록면
479 - 512 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is about the teaching and learning of Chinese word combinations. In order to effectively increase the vocabulary of the Korean learners of Chinese in colleges, two models of lecture are suggested in this study. As a bridge class, these lectures are designed for the students who finished Chinese beginners" class and before they move up to the next level. In addition, practical teaching methods that can be used in classrooms are also discussed. In this study, each different meaning of a verb is not considered an important element relatively, while a whole chunk of word combination is treated significantly in vocabulary education.

목차

1. 서론
2. 선행연구 검토
3. 결합관계의 개념과 중국어 교수 · 학습에의 적용
4. 중국어 결합관계 교수의 실제
5. 결론
參考文獻
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-820-001880878