메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김혜연 (오정초등학교) 김혜련 (경인교육대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제21권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
115 - 139 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to examine the effects of vocabulary teaching based on the lexical approach on Korean primary school students' English vocabulary use and application in contextualized situations. For this purpose, 104 students in 4th grade participated in the study during the course of their regular English lessons twice a week for ten weeks. Two classes were taught using lexical approach activities, and two were taught with an emphasis on single word meaning. The results of the study showed that on the short-term test administered at tenth week, there was no significant difference between the two groups regarding vocabulary ability. However, the delayed test conducted at week five after the post-test showed a statistically significant difference between the groups with the students being taught using the lexical approach remembering more of the words and using them appropriately. This results suggest that teaching English vocabulary using the lexical approach is an effective way to build long-term memory and enable students to use words appropriately in any given situation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0