메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
J. S. Lee (Seoul Metro) S. Y. Jung (Seoul Metro) M. S. Song (Korean National University of Transportation)
저널정보
한국도시철도학회 IJAR IJAR 제3권 제3호
발행연도
2015.9
수록면
253 - 258 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Korean Peninsula spans 1,200kilometers north to south and 840 kilometerseastto west, and 75% of the territory is covered with mountainous terrain, but the strategy in implementing transportation infrastructure have been mainly focused on the road. It is a contrast to the recent trend in strategy of advanced countries which is to pursue their roles and mission by prioritizing railway infrastructure to their strategy, so they can have a sustainable development against global warming through adopting low-carbon transport and achieving green growth. Therefore, it is highly recommendable for us to change our strategy into the one with railway-oriented which include urban railway transit.

목차

Abstract
1. INTRODUCTION
2. Mountain railway
3. Consideration of Bukhansan mountain railway
4. Conclusion
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-001898524