메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
甘瑞瑗 (又松大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第94號
발행연도
2015.10
수록면
85 - 96 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The paper aims to answer the question;“Do we really need the ‘country-specific’ textbooks?” Recently there are some scholars that assert that there is no need to compile the “country-specific” textbooks. However, this paper tries to present a different point of view. First, according to the current status of Chinese learning, about 99% of Chinese learners are not in China learning Chinese. They live in their own country and learn Chinese there. Second, in order to process sucessful TCFL(Teaching Chinese As a Foreign Language), we should fully understand whom we are teaching. Further more, the main purpose of language teaching is to enhance the learner’s communicative ability. Based on these argumentations, the author proclaims that the compilation of “country-specific” textbooks is a prerequisite for better teaching of Chinese to Foreigners; and the compilation work should be done by the collaboration between Chinese teachers and local teachers.

목차

一、引言
二、爲什麼漢語敎材的編寫需要考慮“國別化”的問題
三、編寫“國別化”的漢語敎材應注意什麼
四、結語
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-820-002071717