메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한태용 (강릉원주대학교) 최성범 (강릉원주대학교) 김봉경 (남서울대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제24권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2015.10
수록면
1,017 - 1,028 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the causal relationships between public relations, participation motivation, and satisfaction, and the mediation effect of participation motivation in the relationship between public relations and satisfaction in taekwondo gym. The subjects were taekwondo gym customer. 478 samples out of 500 samples through convenient sampling method were adopted as a final data. We confirmed the goodness of fit test of the model, utilizing SPSS WIN Ver 18.0, and AMOS 7.0, and after which we tested each hypothesis. The followings were the results of the current study. First, public relations had a significant influence on participation motivation. Second, participation motivation had a significant influence on satisfaction. Third, the fully moderated model was selected compared to the partly moderated model for the participation motivation in the relationship between public relations and satisfaction. In conclusions, it is expected that the present study can provide manager of taekwondo gym on public relations initiative in an effort to create participation motivation as well as enhance satisfaction through it.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-002057013