메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은미 (명지대학교)
저널정보
한국일본어학회 일본어학연구 일본어학연구 제46집
발행연도
2015.12
수록면
97 - 111 (15page)
DOI
10.14817/jlak.2015.46.97

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, the communication strategy of ‘nanka’ as a discourse marker in situations where Japanese native speakers and learners of Japanese contact each other, was investigated. This study shows that both Japanese native speakers and learners of Japanese used ‘nanka’ mostly as a discourse marker, and that learners of Japanese used ‘nanka’ much more frequently than Japanese native speakers. Regarding the specific use of ‘nanka’, both Japanese native speakers and learners of Japanese showed similar tendencies in general. However, there were some differences in the detailed use of ‘nanka’. In particular, for learners of Japanese, it was used preferentially in the mid-utterance, and the use ratio of ‘nanka’ was high when it was used as ‘Other functions(surplus)’. However, it should be noted that as a whole, ‘nanka’ functions as a linguistic strategy to maintain smooth communication between interlocutors.

목차

〈Abstract〉
1. 들어가며
2. 선행연구
3. 연구방법
4. 결과 및 고찰
5. 나오며
【参考文献】
〈要旨〉

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-730-002105855