메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김상윤 (연세대학교) 조광민 (연세대학교) 권일권 (부경대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제62호
발행연도
2015.11
수록면
673 - 687 (15page)
DOI
10.51979/KSSLS.2015.11.62.673

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is narrative inquiry on the life of a graduate student in physical education and meaning of studying process in Korea. The primary source of this study which carried out from the perspective of ethnography was the diary of the researcher. The text of research was composed according to the Procedure of Narrative Analysis by Connelly & Clandinin(2000), and the story was narrated from the viewpoint of the 1st person where the researcher was expressed as ‘I’. My story is narrated separately as ‘I used be a boxing champion in Democratic People’s Republic of Korea’, ‘I in mater degree program’, it describes of myself who began academic curriculum to realize my dream for teacher and professor. The ‘I in graduate program’ chronicles myself who gave a great effort to become a real physical education researcher within the subordinary topics such as the graduate program which I started in an unguarded moment, learning through qualitative study. Lastly, through this study, the author could have an opportunity to self examine academic course so far, found the ‘self’ who wishes to be ‘a physical education researcher’, and finally the study is finishing with an expectation for my future who grows up as the real ‘physical education researchers.’

목차

Ⅰ. 이야기를 시작하며
Ⅱ. 무엇을 이야기 하는가?
Ⅲ. 어떻게 이야기 하는가?
Ⅴ. 나의 수학과정의 이야기
Ⅵ. 수학과정에서 찾은 나의 의미
Ⅶ. 이야기를 마치며
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0