지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
ABSTRACT
INTRODUCTION
BACKGROUND
RELATED RESEARCH
METHOD
RESULTS
DISCUSSION
CONCLUSION & FUTURE WORK
REFERENCES
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Gen-Z 콘텐츠 생산자와 이용자의 소셜 미디어 알고리즘 이해 및 활용 - 상호 관계와 시사점에 관한 연구 -
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈)
2023 .04
사용자 경험 기반의 다기능 키보드 앱
한국콘텐츠학회 종합학술대회 논문집
2017 .05
텐저블 인터페이스 기반의 스마트 퍽 시스템에 적용되는 User 보안 인증 시스템 설계 및 구현
한국엔터테인먼트산업학회논문지
2017 .06
Personalized Mobile Shopping Search Method Considering User Preferences and Similar Users
한국콘텐츠학회 ICCC 논문집
2018 .12
작은 손 피아니스트에게 적합한 건반너비조절의 필요성
한국엔터테인먼트산업학회논문지
2017 .08
User Experience difference based on User Engagement analysis by Kiosk Interaction Process
한국HCI학회 학술대회
2022 .02
Research on User Access Pattern Mining Based on Web Log
아시아태평양융합연구교류논문지
2020 .01
Exploration of Applying a Theory-Based User Classification Model to Inform Personalised Content-Based Image Retrieval System Design
한국HCI학회 학술대회
2016 .01
An Efficient User Reputation Evaluation Method Based on Social Activities and User Influence in Online Social Networks
한국콘텐츠학회 ICCC 논문집
2020 .11
User Experience Factor Investigation of a Voice User Interface (VUI) for the Elderly
한국HCI학회 학술대회
2021 .01
USER CENTERED SMART CITY
International Digital Design Invitation Exhibition
2017 .08
User Centered Smart Cities
International Digital Design Invitation Exhibition
2019 .12
A Study on the Influence Factors of Complex User Loyalty of Short Video Platform - Taking Chinese TikTok Users as an Example -
한국과학예술융합학회
2021 .06
메타버스 K-POP 콘텐츠의 한계 및 성장 가능성 고찰 - Z세대 사용자 경험을 중심으로
문화와융합
2023 .11
사용자 행동 분석 프레임워크 제안
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈)
2017 .01
소셜 네트워크에서 연결 관계와 영향력을 고려한 사용자 간섭 신뢰도 판별
한국콘텐츠학회논문지
2018 .05
Understanding User Needs in Smart Home Environments: Integrating Grounded Theory and AHP
아시아태평양융합연구교류논문지
2024 .04
A Comparative Study on User Experience of Contactless Retail Services between Chinese and Korean Users
디지털융복합연구
2020 .01
Research on The Fusion of Positive Emotions and Multimedia Learning Based on The Satisfaction of VR Museum Users
한국과학예술융합학회
2023 .09
0