메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서진현 (全北大学校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제22호
발행연도
2015.12
수록면
65 - 91 (27page)
DOI
10.24285/CLER.2015.12.22.65

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
This research is aimed at designing Chinese grammatical items of low-level rules for beginner-learners whose mother tongue is Korean. First of all, we examined beginner-level grammar outlines which were suggested from Korea and China. On the basis of the ‘Hierarchy of Difficulty’, we selected grammatical items of low-level rules only for Korean beginners.
As a result of our analyses, we classified the grammatical items into three sections: ‘Function of language centered category’, ‘Sentence pattern centered category’, ‘Sentence structure centered category’.
We selected 28 grammatical items out of 12 categories in ‘Function of language centered category’ and 10 grammatical items out of 4 sub-categories in ‘Sentence pattern centered category’. Above all, we added a new category: ‘Sentence structure centered category’. There are also 6 grammatical items in this category.
For supporting Korean beginner-learners in learning Chinese, grammatical items should be presented at every steps gradually. So we need to make them study Chinese with grammatical items of low-level rules.

목차

1. 서론
2. 한ㆍ중 양국의 기초단계 문법항목 소개
3. 낮은 단계 규칙(Low-level rules)의 문법항목 설계
4. 현행 중국어 교재의 문법항목과 낮은 단계 규칙의 문법항목 비교 고찰
5. 결론
【참고문헌】
【Abstract】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-002211161