메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서진현 (全北大學校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제31호
발행연도
2020.6
수록면
29 - 51 (23page)
DOI
10.24285/CLER.2020.6.31.29

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
This research attempts to screen and classify conjunctions of Modern Chinese by each level only for Korean Chinese learners. To this end, we looked through the textbooks used in Chinese language education by each level to find out which conjunction learners are learning from. However, it was confirmed that there were many differences in the lexical items presented by each textbook and the levels presented. In addition, we examined the outline of Chinese language education between Korea and China, but we also found many differences in the outline of Chinese language education between the two countries. This confirmed that Korean Chinese pedagogy need a proper classification of conjunctions of modern Chinese by each level. Therefore, the conjunctions that should be presented to Korean Chinese learners were selected, and the lower items of vocabulary were reclassified according to the internal structure, and the conjunctions were designed by each level through difficulty-scale rating and frequency of use. As a result, it was analyzed that 18 items should be presented in the beginning, 26 items in the intermediate, and 8 items in the advanced.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 현행 교재에 제시된 접속사 어휘항목 고찰
Ⅲ. 한·중에서 설계된 접속사 어휘항목 및 등급 비교
Ⅳ. 한국인 학습자를 위한 접속사의 등급 설계
Ⅴ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-720-000874449