메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김태은 (이화여자대학교)
저널정보
한국중어중문학회 중어중문학 中語中文學 第62輯
발행연도
2015.12
수록면
225 - 251 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is about teaching and learning Mandarin in beginner’s class. The discussions are focused on the difficulties which both instructors and beginners encounter. Through reviewing the Mandarin phonological system, this study tries to provide theoretical answers and effective teaching methods for instructors and learners. This study is divided into three parts. First, the concepts such as the Mandarin consonant and the initial consonant as well as the Mandarin vowel and the rhyme are discussed, since they often confuse learners of Mandarin. Second, the problems in teaching Mandarin tones are discussed. It treats original tones, tone sandhi, and light tone. Especially, the problems of light tone, which have been shown in dictionaries and textbooks, are mentioned in detail. Third, the different pronunciations depending on Mandarin syllabic structures are discussed.

목차

1. 서론
2. 자모 지도
3. 성조 지도
4. 음절 구조에 따른 발음 지도
5. 결론
【參考文獻】
【Abstract】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-820-002335614