메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박찬규 (중원대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제38호
발행연도
2016.1
수록면
215 - 237 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was to investigate the effectiveness of an In-service program for Filipino English-speaking teachers in elementary schools in Korea, focusing on teacher qualifications and efficacy. For data collection, a survey questionnaire was given to 13 Filipino teachers participating in the In-service program. The results of this study were as follows. First, concerning the satisfaction with the program, the participants reported that they were strongly satisfied with the overall program. Second, in regard to the subject preference, the most satisfying subjects to the participants were Speaking, Pronunciation, Listening, Writing, and Educational Methodology in order. Meanwhile, the most helpful subjects were Pronunciation, Educational Methodology, Speaking, and Writing in order. Third, with regard to the effect of the program on each domain of teacher qualification and efficacy, the survey noted that three issues showed an increase in the mean in comparison of pre- and post-survey, though the difference verification was not statistically significant. In conclusion, we maintain that the In-service program had an effect on enhancing the participants’ capability to teach English to elementary school children in a rural area.

목차

1. 서론
2. 연구 배경
3. 연구방법
4. 연구결과
5. 결론
References

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-705-002471060