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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김영현 (한밭대학교) 이진경 (한밭대학교) 서준 (한밭대학교) 이중호 (국립한밭대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제65권 제2호
발행연도
2016.2
수록면
286 - 297 (12page)

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This study proposes criteria for both optimal-shape and magnetizer-system designs to be used for a high-output spoke-type motor. The study also examines methods of reducing high-cogging torque and torque ripple, to prevent noise and vibration. The optimal design of the stator and rotor can be enhanced using both a response surface method and finite element method. In addition, a magnetizer system is optimally designed for the magnetization of permanent magnets for use in the motor. Finally, this study verifies that the proposed motor can efficiently replace interior permanent magnet synchronous motor in many industries.

목차

Abstract
1. 서론
2. 스포크 타입 전동기 설계
3. 스포크 타입 전동기 착자시스템 설계
4. 결론
References

참고문헌 (12)

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