지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
The Teachers` Modeling Practices in Two ESL Speaking Classes
언어과학연구
2003 .12
Teacher discourse and students’ participation
영어교과교육
2012 .01
Qualitative Analysis of Teachers’ Strategic Scaffolding Behaviors in L2 Reading Interactions
언어학
2018 .08
College ESL Teachers’ Views on Teacher Effectiveness
응용언어학
2012 .03
The Patterns of Interaction in the communicative Language Teaching (CLT) Classroom
언어과학연구
2003 .06
초급 학습자의 수정된 출력(Modified output)을 위한 교사의 스캐폴딩 양상 연구
이중언어학
2009 .01
Mismatches Between Student and Teacher Perceptions of Current and Ideal Foreign Language Classroom Practices
응용언어학
2019 .09
초급 한국어 수업에서의 스캐폴딩 양상 연구 - 경력 교사와 예비 교사의 스캐폴딩 제공 빈도 비교를 중심으로
어문론집
2019 .09
Pre-Service Teacher Preparation for Bilingual Students in the Southwest US
새한영어영문학
2008 .11
The Communicative Ability of Korean Graduate Students in an ESL Setting
신영어영문학회 학술발표회 자료집
2003 .08
Differential Reading Ability Development of Two Korean ESL Children
새한영어영문학
2006 .08
Functional Spectrum of a Discourse Marker so in Korean EFL Teacher Talk
영어학
2019 .09
초등영어 수업의 의사소통 활동에서의 상호작용 분석: 스캐폴딩과 의미 협상, 요구되는 발화를 중심으로
영어교과교육
2011 .01
초등영어수업의 의사소통적 교사질문 전략 : 지도서 분석을 중심으로
신영어영문학
2006 .02
How Prepared are the Preservice ESL Teachers to Teach: Insights from University Supervisor Feedback
Journal of Asia TEFL
2018 .01
Discourse Functions of New-this
담화·인지언어학회 학술대회 발표논문집
2004 .04
Examining Korean English Teachers’ Question-in-Interaction with Young Learners : Discussion Beyond Initiation-Response-Feedback (IRF)
응용언어학
2014 .09
0