메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제72집
발행연도
2015.3
수록면
253 - 274 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the effect of music education, in particular musical aptitude and music training, as factors relevant to the prediction of success on English or foreign language learning. The studies reviewed in this study reveal that there is indeed a correlation between music and English or foreign language learning. This correlation between music training and second language acquisition appears to be lower for adults than for children; the playing of a musical instrument does not appear to modify an adult``s second or foreign language learning (Lowe 1998, Harrison 1979, Eterno 1961). Conversely, listening and singing in the language studies appear to promote the learning of pronunciation in English or a foreign language for both adults and children(Tomatis 1991, Anton1990). Therefore, not only is there a possible relationship between musical aptitude and English phonetic learning, but also between musical training and English phonetic learning. On the basis of this study, it is evident that musical aptitude and musical training are important factors in English or foreign language pronunciation success, especially for children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002519451