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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
노성래 (한국케이블TV방송협회) 김용희 (한국케이블TV방송협회) 최정일 (숭실대학교)
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제16권 제4호
발행연도
2015.11
수록면
183 - 206 (24page)

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The objective of this study is to examine the structural changes of the Korean broadcasting communication service industry by analyzing foreign and domestic cases of business diversification and also connecting the business diversification and de-diversification behaviors of the CJ Group and SK Telecom with the market condition.
This study found that business diversification is not more superior to de-diversification and vice-versa. It means that both strategies have become the business trend that could work in a competitive or complementary manner. Unusually, in the pay-TV market of Korea, both strategies are expected to occur at the same time to derive mutual benefits.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 문헌연구
Ⅲ. 해외 미디어 기업의 사업 다각화 및 탈 다각화 사례
Ⅳ. 국내 미디어 기업의 다각화 사례
Ⅴ. 결론
References

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