메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Younhee Kim (Nanyang Technological University)
저널정보
담화·인지언어학회 담화와인지 담화와인지 제23권 제1호
발행연도
2016.2
수록면
1 - 28 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the development of Interactional Competence in one second language learner of English by focusing on his performance as a story recipient. Telling and listening to stories are commonplace conversational activities. Through storytelling, participants share experience and reactions to it, which makes storytelling a distinctively affiliative social action. Being a story recipient is not merely a passive job, however. By providing reactions to it, the story recipient plays a significant role in determining when the storytelling is concluded and what to make of the story. By examining one L2 English learner’s participation in storytelling activities in conversation over the period of six months using Conversation Analysis (Sacks, Schegloff and Jefferson 1974), the present study illustrates how the focal learner becomes more active and resourceful in being a story recipient.

목차

1. Introduction
2. L2 Interactional Competence and Longitudinal CA studies
3. Story as an interactive achievement
4. Data
5. Findings
6. Discussion
7. Conclusion
References

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-002661813