메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박지훈 (서울예술대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제23호
발행연도
2015.12
수록면
141 - 165 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
One of the latest trends in films is use of various aspect ratios for the theme and suitable storytelling. Composition is a very important element in making a shot in a film. In emotional aspects, it is divided into static, dynamic, or neutral shots, and also, visually, it is classified according to the visual form and functions, based on symmetry, balance, diagonal line, randomness, contrast, etc. These elements of composition can be effectively used in each shot of a film to enhance the intent of the director and add aesthetic effect.
The visual and aesthetic compositions used in the film 〈Ida〉 were created by critical observation and intuition of the director and added new meaning and standards to film shot composition. Especially, negative space used throughout the film was a direct challenge to the traditional composition of golden ratio and brings profound thematic discussion while proposing a new format in visual image. The purpose of this study was to examine implicit meaning of the compositions used in main scenes of the film Ida. Meanwhile, the study looked into the formats through which individual compositional elements provide harmonious or disharmonious elements and discussed their connection to the theme and story before establishing new concepts and direction of composition.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-688-002642914