메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
구본덕 (영남대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第32卷 第3號
발행연도
2016.3
수록면
33 - 41 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to describe the unique characteristics of architectural education, and compare these characteristics with the general theories of education, pedagogy and educational technology. And looking for the directions of improvement on architectural education at the present circumstances of complexity and uncertainty. The scope and procedures of the study is as follows; (1) To identify and extract the research areas and relevant items that is related to characteristics and instructional methods of architectural education through a literature search linked to western philosophy of education and pedagogy. (2) To extract the unique characteristics of architectural education and pedagogical features through the case study of 6 architectural schools that is different each others from the viewpoint of instructional method. (3) To find a relationship between the unique characteristics of architectural design education and the teaching-learning theories in general. The results of the study could be used as a basic data for improving the architectural education.

목차

Abstract
1. 서론
2. 교수-학습이론의 영역과 건축교육
3. 건축설계교육의 변화와 유형별 사례
4. 교수-학습이론의 측면에서 본 건축설계교육의 특성과 과제
5. 결론
REFERENCES

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-540-002669369