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Relationship between CSR and Business Performance – Focusing on the China's Corporate Orientedness -
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CSR과 기업성과의 관계 : 중국기업의 기업지향성을 중심으로

논문 기본 정보

Type
Academic journal
Author
Hyung Yeol Ko (강원대학교) Dong Gyu Ahn (한림대학교) Jung Wook Kim (한림성심대학교)
Journal
The Korean Association Of Logos Management Logos Management Review Vol.14 No.1
Published
2016.3
Pages
93 - 114 (22page)

Usage

cover
📌
Topic
이 연구는 기업의 사회적 책임(CSR)과 기업지향성의 관계, 특히 중국 기업의 사회적 필요 지향성이 CSR 활동에 미치는 영향을 분석하는 것을 목표로 한다.
📖
Background
CSR에 대한 전 세계적 관심이 증가하고 있으며, 중국의 경제 성장과 국제화에 따라 CSR 활동의 중요성이 부각되고 있다.
🔬
Method
이 연구는 중국의 232개 기업을 대상으로 설문조사를 실시하였으며, CSR 활동과 기업 성과 간의 관계를 분석하기 위해 Likert 척도를 활용하였다.
🏆
Result
연구 결과, 사회적 필요 지향성이 CSR 활동에 긍정적인 영향을 미치며, CSR 활동이 기업의 사회·경제적 성과와 경영 성과를 향상시키는 것으로 나타났다.
Relationship between CSR and Business Performance – Focusing on the China's Corporate Orientedness -
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Abstract· Keywords

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This study theoretically discussed CSR to examine the characteristics of CSR in China and the trends and case studies. Also, substantial analysis was performed to examine the influence of Chinese companies" corporate-oriented factors and CSR motivation factors on their CSR activities, social·economic and management performances. This study found that social need-orientedness of Chinese companies" corporateorientedness influences their CSR activities. This is because Chinese companies" CSR activities are influenced by traditional ethics based on Confucianism. Companies are required to understand and satisfy the social needs as market diversification and consumer needs are increasing. Chinese companies" customer-orientedness and socialorientedness influence their social/economic and management performances, manifesting that customer and social needs can be the motivation for Creating Shared Value (CSV). Also, as it was found that Chinese companies" CSR activities improve their social·economic and management performances. It was indicated that their CSR activities have a direct influence on their social responsibility, competitiveness, and sustainable growth. In conclusion, Korean companies doing or planning to do business in China can promote CSR activities to achieve both social contribution and profitability.

AI Summary

Topic

이 연구는 기업의 사회적 책임(CSR)과 기업지향성의 관계, 특히 중국 기업의 사회적 필요 지향성이 CSR 활동에 미치는 영향을 분석하는 것을 목표로 한다.

Background

CSR에 대한 전 세계적 관심이 증가하고 있으며, 중국의 경제 성장과 국제화에 따라 CSR 활동의 중요성이 부각되고 있다.

Method

이 연구는 중국의 232개 기업을 대상으로 설문조사를 실시하였으며, CSR 활동과 기업 성과 간의 관계를 분석하기 위해 Likert 척도를 활용하였다.

Result

연구 결과, 사회적 필요 지향성이 CSR 활동에 긍정적인 영향을 미치며, CSR 활동이 기업의 사회·경제적 성과와 경영 성과를 향상시키는 것으로 나타났다.

주요내용

Contents

〈요약〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 가설설정 및 연구방법
Ⅳ. 실증분석 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌
〈Abstract〉

References (47)

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