메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국복식학회 복식 복식 제50권 제1호
발행연도
2000.1
수록면
69 - 84 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is three folds: to analyze postmodern fashion through the notion of pastiche, to enhance an understanding of uncertain and confused situation in the late 1990s, and to suggest a way of approach to creativity and originality in recent fashion design. The results can be summarized as follows: 1. Pastiche is an art work that borrows some parts of other artists` authentic works and recombines them thus imitating their style, technique or motifs selfconciously. 2. Pastiche is based on the Deconstruction theory: the end of art as a result of deconstruction of the subject, the collapse of the meaning, the loss of history; the Late Capitalism in which reality becomes change into images or simulacre. 3. Pastiche represented by `the death of author` which means the exhaustion of creativity, is shown in the fashion borrowing subculture styles and art works or religious images. Pastiche fashion which is equal to the play of signifiers floated as image is shown as graffiti and objects. Time and space pastiche fashion can be explained by historical eclectism and ethnic looks. Finally, pastiche means not the fixed aspect but the open concept of indeterminate condition which includes "anything goes" through the coexistence of various style in pastiche fashion.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-381-000760811