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학술대회자료
저자정보
국형석 (국민대학교) 김형건 (현대자동차) 조문환 (현대자동차) 이강덕 (현대자동차)
저널정보
한국소음진동공학회 한국소음진동공학회 학술대회논문집 한국소음진동공학회 2016년도 춘계 학술대회 논문집
발행연도
2016.4
수록면
583 - 588 (6page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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This study is concerned about extracting the road noise component of signal from vehicle’s interior noise based on traditional system identification methods. Two system identification methods are considered: one method in the frequency domain and another in the time domain. In the case of road noise extraction method based on frequency domain system identification method, proper matrix inversion strategy is investigated and causal and noncausal impulse response filters are compared. Appropriate data lengths for the frequency domain system identification method and for the time domain system identification method are investigated.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 주파수영역 시스템 식별기법을 이용한 로드노이즈 추출
3. 시간영역 시스템 식별기법을 이용한 로드노이즈 추출
4. 결론
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