메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제17권 제3호
발행연도
2012.12
수록면
103 - 129 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A cliché of romantic relationship of a Western woman and a Orient man in Harlequin romance novel which is reveals a different discourse of gender, colonialism, and Orientalism in its Japanese adaptation in comic books. In contrast to the conventional gender positioning of male-West and female-East, the lovers in this kind of narrative represent their own race and culture in reversed gender from Orientalism discourse. However the pieces only expose the Western anxiety for losing its cultural and economical hegemony through the gender reversion, and more fundamentally stabilize recent cultural imperialism. Moreover, Japanese adaptation of them to comic books inherits Japanese imperialism in which the Orient is simultaneously imagined as persecuted Asia to be liberated by Japan and ignored barbarian region. The adaptation of comic books almost directly duplicates the discourse of isolation and misrepresentation of the Orient in Japanese imperialism. By describing the romantic relationship as a fantasy of Orientalism and Occidentalism, the Japanese comic books adapting the narrative of the 21st century cultural imperialism of the West also betrays its own failure of self-reflection to the imperial discourse and past.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000699441