메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제19권 제1호
발행연도
2014.2
수록면
365 - 395 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to clarify the main arguments of the two different theoretical views, that is, the so-called cognitive linguistic views, on the one hand, and the Chomskyan generative grammarian views on the other hand, all from cognitive perspectives on first language acquisition and learning, by comparing some critical issues from the cognitive scientific findings in that such perspectives are influential to English linguistics and language education in Korea. I focused on what the cognitive linguists have argued for vocabulary and grammar learning based on real language data, Chomsky's E-language, while focusing on how the generative grammarians deal with I-language to identify UG in the human Language Faculty. Thus, I tried to show in what way these two perspectives are different rather than in what way they go along the similar line. Finally, I have discussed what I have observed about the two theories throughout the entire paper.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000700203