메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제19권 제4호
발행연도
2014.11
수록면
365 - 390 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to renew a course syllabus of English Writing For Communication, by studying and reflecting on the effects of the English writing course on their students in that this course was instructed in English in 2014 by both non-native English teacher for two hours and native English teacher for one hour a week in the process writing approach. The non-native English teacher provided a total frame of the writing process, while the native English teacher took a tutor role for their students. These students, senior English majors, submitted four types of papers by way of peer evaluation and then their papers were returned with analytic scoring results including the two teachers' verbal feedback. For a new model what they plan to change is have students create a checklist for peer feedback and a new analytic scoring for the four papers in order to activate students' oral communication and provide an in-class writing test at the end of the course.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000700874