메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
남상백 (한양대학교) 이성진 (한양대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제25권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2016.6
수록면
809 - 829 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
First, mindfulness consumption partially have an influence on consumer psychological characteristics. In particular, attention and environment awareness have an influence on impulsive. Mind awareness and environment awareness have an influence on emotional control ability. Environment awareness have an influence on self-control. Second, mindfulness consumption partially have an effect on addictive buying. Specifically, mind awareness have an effect on craving. Mind awareness and environment awareness have an influence on withdrawal·inconvenience. Attention, mind awareness, and environment awareness have an effect on impulsive buying. Attention, mind awareness, and environment awareness have an influence on tolerance·compulsive. Third, consumer psychological characteristics partially have an effect on addictive buying. In particular, impulsive and emotional control ability have an influence on craving. Emotional control ability have an influence on withdrawal·inconvenience. Impulsive, emotional control ability, self-control have an effect on impulsive buying. Impulsive, emotional control ability, and self-control have an effect on tolerance·compulsive.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (83)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-692-000836043