메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주현진 (옥서초등학교) 권영환 (부산교육대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제40호
발행연도
2016.7
수록면
361 - 385 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to suggest effective orientations for the teaching of culture and to investigate the awareness of culture teaching through the analysis of the cultural content found in the current 5th grade English textbooks. This study examines the quantity of cultural units, the methodological appropriateness of teaching culture, the cultural content of the revised curriculum, and the range of cultural regions that are being taught. It also analyzes the thoughts and satisfaction level of students through interviews and surveys with teachers about teaching culture. The analysis found that there is not enough allocation to cultural content in current textbooks and there is not enough variety of culture provided in the units of the textbooks. It was found that the frequency of American and British culture in the textbooks is high, while there is a small allotment given to African and Asian cultures. Finally, efficient culture teaching for raising cultural awareness was suggested.

목차

1. 연구의 필요성 및 목적
2. 이론적 배경
3. 연구의 준비 및 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
References

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-705-001023486