메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍다혜 (대구 관남초등학교) 손중선 (대구교육대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제87집
발행연도
2018.12
수록면
641 - 665 (25page)
DOI
10.21296/jls.2018.12.87.641

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to investigate the cultural contents realized in Korean EFL elementary school English textbooks (i.e., 3rd to 4th grades). It particularly focuses on cultural diversity based upon the following 4 categories (i.e., cultural background, cultural types, cultural aspects, and activities for cultural learning). The results of this study showed that the cultural diversity was not broad enough in all four areas of criteria. Regarding the cultural background, ‘English-speaking’, ‘Asian’ and ‘European’ cultures accounted for more than 75% of the cultural areas. Among the three cultural types (materials, norms, and ideas), ‘Norms’ comprised about 47%, and the sub-topics of each type also tended to focus on a limited range of culture. As for cultural materials, among the four categories, ‘Everyday life of various cultures’ comprised 51%. Out of 10 cultural lesson activities, the top 3 - ‘photos and pictures’, ‘simple information description,’ and ‘website videos’ accounted for more than 75%.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0