메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
장명근 (서울과학기술대학교) 이현규 (서울과학기술대학교) 신양재 (한국컨테이너풀) 김종봉 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국소성·가공학회 금형가공 심포지엄 2015년도 제12회 금형가공 심포지엄
발행연도
2015.8
수록면
106 - 110 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
More than 90% of the transportation between countries is carried out by marine transportation. A large quantity of products can be transported by marine transportation. In most of the transportation between countries, containers are used. However, too many empty containers must be transported between countries due to the transportation imbalance. For transportation efficiency, therefore, foldable containers are being developed. Hinge brackets are important parts of foldable containers because great force is applied on the hinges during loading onto and unloading from ships. Therefore, the hinge bracket for a foldable container is designed to be made using thick plate or bulk materials. The forming process for the hinge bracket using thick plate is designed via numerical analysis. For the forming of the hinge bracket, the shape of bracket is redesigned without reducing the load carrying capacity.

목차

Abstract
1. 서론
2. 힌지 브래킷 성형 공정 해석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-551-000838452