메뉴 건너뛰기
Library Notice
Institutional Access
If you certify, you can access the articles for free.
Check out your institutions.
ex)Hankuk University, Nuri Motors
Log in Register Help KOR
Subject

방송광고 온라인 경매시스템 도입 방안 연구
Recommendations
Search

논문 기본 정보

Type
Research report
Author
장우성
Journal
KOREA BROADCAST ADVERTISING CORP. [KOBACO] 연구보고서 연구보고서, 2015년 1월호
Published
2015.1
Pages
0 - 0 (1page)

Usage

cover
방송광고 온라인 경매시스템 도입 방안 연구
Ask AI
Recommendations
Search

Abstract· Keywords

Report Errors
No content found

Contents

1. 서론
2. 관계 문헌 고찰
(1) 방송광고 판매방식
(2) 온라인 광고거래방식의 진화와 Programmatic Buying 등장 과정
(3) RTB와 Programmatic Buying 현황
(4) Programmatic Buying 거래 프로세스와 구현 사례
3. 해외사례고찰
(1) 해외 방송광고 온라인 경매시스템 적용 사례
(2) 해외 Programmatic TV Buying 시스템 구현 사례
4. 전문가 심층조사
(1) 조사 개요 및 방법
(2) 조사 결과
5. 결론
(1) 연구결과의 요약
(2) 방송광고 온라인 경매시스템 도입 방안 이슈 및 시사점
(3) 국내 방송광고 Programmatic Buying 도입방안
(4) 연구의 한계 및 제언
참고 문헌
부록 : 방송광고의 온라인 경매시스템 도입을 위한 전문가 의견조사

References (0)

Add References

Recommendations

It is an article recommended by DBpia according to the article similarity. Check out the related articles!

Recently viewed articles

Comments(0)

0

Write first comments.