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A study on securing the competitiveness of Smartmedia era Supremacy group broadcast contents - Focused on Supremacy group broadcast in Korea -
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스마트 미디어시대 지상파 방송 콘텐츠의 경쟁력 확보 방안 연구 : 한국 지상파 방송사를 중심으로

논문 기본 정보

Type
Academic journal
Author
Shin Sang-ki (동국대)
Journal
Research Institue for Image & Cultural Contents The Journal of Image and Cultural Contents Vol.5 KCI Accredited Journals
Published
2012.12
Pages
177 - 208 (32page)

Usage

cover
📌
Topic
이 연구는 스마트 미디어 시대에서 한국 지상파 방송 콘텐츠의 경쟁력 확보 방안을 다룬다.
📖
Background
현재 지상파 방송은 급변하는 미디어 환경 속에서 생존을 위한 새로운 전략을 모색해야 하며, 다양한 미디어 플랫폼과의 결합을 통해 경쟁력을 유지하고 확장할 필요가 있다.
🔬
Method
이 연구는 한국 지상파 방송의 현재 상태와 다른 미디어 매체들의 진출 상황을 분석하고, 이를 바탕으로 지상파 TV 업계의 경쟁력 확보 방안을 제시한다.
🏆
Result
연구 결과, 지상파 방송은 프로그램 포맷 개발, 온에어 프로모션 강화와 같은 전략을 통해 콘텐츠 경쟁력을 제고하고, 다양한 매체와의 융합을 통해 시장에서의 위치를 강화할 수 있음을 보여준다.
A study on securing the competitiveness of Smartmedia era Supremacy group broadcast contents - Focused on Supremacy group broadcast in Korea -
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Abstract· Keywords

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The most suitable invention among which human ever have extended is TV. Without any action and thinking, it makes people feel just as what it shows and TV which is called as an idiot box became the word laughing and mocking modern people who are getting enslaved by TV. TV, however, is placed in the middle of fast-paced era of smart media and TV viewers have been making a big change in the use of TV which represents the terrestrial broadcasting. The phenomenon that various media devices have replaced TV began to take place rapidly in the society which people have been getting personalized and media device getting miniaturized.
Gradually, as the organizational concept has reduced, content-driven service has expanded and the boundaries between broadcast and non-broadcast according to the market access of non-broadcasters has been destroyed, finally the regional competition expanded to global competition. At this period which the roles of platform operators who integrate and distribute the contents (search + recommendations) are increasing, the prominent position that terrestrial broadcasting has been holding will soon vanish without constant change and innovation.
Therefore, this research aims to look into the current situation of ever-changing media industry through the status of terrestrial broadcasting in Korea and identify the expansion state of other media outlets so that we can together find a way of terrestrial TV industry to win this rough fight in the future and to secure the competitive measures by approaching closely to our customers with better contents and hardware.

AI Summary

Topic

이 연구는 스마트 미디어 시대에서 한국 지상파 방송 콘텐츠의 경쟁력 확보 방안을 다룬다.

Background

현재 지상파 방송은 급변하는 미디어 환경 속에서 생존을 위한 새로운 전략을 모색해야 하며, 다양한 미디어 플랫폼과의 결합을 통해 경쟁력을 유지하고 확장할 필요가 있다.

Method

이 연구는 한국 지상파 방송의 현재 상태와 다른 미디어 매체들의 진출 상황을 분석하고, 이를 바탕으로 지상파 TV 업계의 경쟁력 확보 방안을 제시한다.

Result

연구 결과, 지상파 방송은 프로그램 포맷 개발, 온에어 프로모션 강화와 같은 전략을 통해 콘텐츠 경쟁력을 제고하고, 다양한 매체와의 융합을 통해 시장에서의 위치를 강화할 수 있음을 보여준다.

주요내용

Contents

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 스마트 미디어 시대의 미디어 현황
Ⅲ. 지상파 방송의 경쟁력 확보 방안
Ⅳ. 결론
참고문헌
국문초록
Abstract

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