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논문 기본 정보

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학술저널
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이준혁 (국민대학교) 정광순 (국민대학교) 김호경 (유라코퍼레이션) 홍성수 (국민대학교) 안현식 (국민대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제65권 제11호
발행연도
2016.11
수록면
1,860 - 1,867 (8page)

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In this paper, first, a linearized modeling of a phase shift full-bridge converter used in chargers of electric vehicles is derived by using state-space approach and transfer functions from the duty ratio to output voltage and the inductor current are also verified. second, control systems for the output voltage and the inductor current are designed using the root locus technique. It is illustrated by experimental results that the control performance on the output variables is satisfied with the designed digital control system based on a automobile qualified 32-bit microcontroller.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 탑재형 완속 충전기 제어 시스템 구성
3. 위상천이 풀-브릿지 컨버터 소신호 모델링
4. 인덕터 전류 및 출력 전압 제어기 설계 및 검증
5. 실험 결과
6. 결론
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