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논문 기본 정보

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학술저널
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김윤재 (대영채비) 이준영 (명지대) 이일운 (명지대) 이병권 (명지대) 최승원 (명지대) 홍영근 (대영채비)
저널정보
전력전자학회 전력전자학회논문지 전력전자학회 논문지 제22권 제5호
발행연도
2017.10
수록면
404 - 413 (10page)

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This paper suggests an isolated PFC converter for electric vehicle (EV) chargers with wide-output voltage range. The proposed converter is based on voltage-fed full-bridge structure. All the harmonic and output controls are performed by secondary and primary switches are only operated under a fixed frequency with 50% duty-ratio. In addition, harmonic modulation technique is adopted to obtain a near unity power factor without input current monitoring. The feasibility of the proposed charger has been verified with a 10-kW prototype.

목차

Abstract
1. 서론
2. 제안하는 충전기 회로
3. 제안하는 충전기 회로의 제어 알고리즘
4. 제안하는 충전기 회로의 자기소자 설계
5. 실험
6. 결론
References

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