메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제9권 제1호
발행연도
1988.6
수록면
81 - 91 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present research studied the relationship between children`s social competence and popularity and examined popularity variables for the prediction of children`s social competence. The subjects of this study were 80 children, 40 boys and 40 girls at age 5. Children`s social competence was measured by the children`s teachers with the use of the Social Competence Scale (Kohn & Rossman, 1972). Children`s popularity and unpopularity were obtained from the subjects with the use of Moore`s (1973) Sociometric Status Test. Teacher`s estimate of the popularity of children was obtained with the use of Connolly & Doyle`s (1981) Teacher Rankings of Popularity. The analysis of the data was by Pearson`s Correlation Coefficient, and Stepwise Multiple Regression. There were significant relationships between children`s social competence and popularity (children`s popularity, children`s unpopularity, teacher`s popularity). Teacher`s estimate of child`s popularity was the best variable with which to predict children`s social competence, the second best variable was children`s popularity as measured by Moore`s Sociometric Test.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002112918