메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제17권 제2호
발행연도
1996.12
수록면
33 - 45 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The relationship of shyness, interpersonal adjustment, and peer acceptance to loneliness in children was examined in a sample of 279 fifth and sixth graders (135 boys and 144 girls) and their teachers. Loneliness and shyness were rated by children themselves and interpersonal adjustment and peer acceptance by their teachers. Shyness and interpersonal adjustment were found to be predictive of peer acceptance, in which interpersonal adjustment had a greater effect than shyness. Shyness and peer acceptance were found to be predictive of loneliness, in which shyness had a greater effect than peer acceptance. Shyness appeared to have a direct impact on loneliness, whereas for interpersonal adjustment, the relation to loneliness was mediated by peer acceptance. The more shyness and the less interpersonal adjustment they have, the less peer acceptance they have, which results in more loneliness. More attention and research are needed for shyness as well as loneliness in the area of social development of children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002104601