메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류유리 (연세대학교) 강민주 (연세대학교)
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제41권 제2호
발행연도
2020.4
수록면
117 - 129 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: The purpose of this study was to examine the mediating effect of everyday executive function in the relationship between preschooler’s shyness and school readiness.
Methods: Participants consisted of 236 five-year-old preschoolers. For data analyses, descriptive statistics, t-tests and Pearson’s correlation and structural equation modeling were used. Bootstrapping method was applied to examine the significance of the mediating effects.
Results: First, preschool girls were reported to show higher school readiness than preschool boys. Moreover, the children with sibling(s) were reported to have higher school readiness than those with no sibling(s). Employment of mothers and weekly private education hours had no significant effect on school readiness. Second, the everyday executive function mediated the relationship between the preschooler’s shyness and school readiness.
Conclusion: This study has implication for investigating gender and sibling difference in shyness and the mediating mechanism of explaining variance in the school readiness of preschoolers. The limitations and more implications of this study are also discussed.

목차

Introduction
Methods
Results
Discussion
References

참고문헌 (55)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-598-000578220