메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제22권 제1호
발행연도
2001.3
수록면
97 - 107 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study argues the nature of the microgenetic method in respect to child development research and explores its merits and limitations. The microgenetic method focuses on observations that span the entire period from the beginning of developmental change to the time it reaches a relatively stable state. This produces a high density of observations relative to the rate of change in the phenomenon. In this way, observed behavior may be used in intensive trial-by-trial analysis. The microgenetic method is superior to other methods in the possibilities for observing developmental changes as they occur, examining various aspects of change, detecting variability in behavior, and flexibility in application regardless of theoretical perspectives. Limitations of this method include reliability problems due to repeated observations, artificiality relative to the natural situation, inconsistency of short-and long-term change, and demands on children`s motivation for participation in research.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002106741