메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이소현 (대구대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제79집
발행연도
2016.12
수록면
251 - 287 (37page)
DOI
10.21296/jls.2016.12.79.251

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to address university students’ presentation issues through paralanguage in presentation and suggests training methods. Among the elements of paralanguage, this study suggests six elements: pitch and volume of voice, speech rate, pronunciation, pause, intonation and tone. These six elements can be educated in three ways. The first is recording the presentation. The speaker can recognize his speaking style and notice what s/he lacks. The second is teaching three things: the abdominal respiration, vocal training and reading activities. By learning the abdominal respiration and vocal training, students can control their sound and pitch. Students can learn how to speak clearly and express their messages effectively by reading activities. The final step is learning how to make a presentation. This activities helps university students to acquire presentation skills. All these three steps will help students make excellent presentations.

목차

1. 머리말
2. 선행연구
3. 준언어
4. 발표에서의 준언어적 요소 교육 방법
5. 발표에서의 준언어적 요소 교육 방법
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-700-001972223