메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박지우 (GM Korea) 김진 (GM Korea) 박준 (GM Korea) 이윤지 (이화여자대학교) 이유진 (이화여자대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2016 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2016.5
수록면
1,071 - 1,080 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
By applying advanced IT technology, the current automobile is tending to become more intelligent. Thereby, as a smart mobility, convergence of telematics and display technology increases the role of IVIS(In-Vehicle Information System) and HMI(Human-Machine Interface). Information of Smart car’s user interface manages the data from drivers, vehicles, telematics and external environment, which is bound to be complex and flexible. Therefore, when it is come to consideration of drivers’ safety and convenience, it is required to provide some integrated navigation information service. The study has focused on the information of navigation especially shown in the center stack head-unit display because most of the interaction between a driver and in-vehicle software system interface occurs in head-unit display. On the basis of context-awareness theory, driving context can be divided into 5 kinds of contexts, which have similar contextual features each other. Following the classification of driving contexts, various tasks while drivi ng have been arranged through the contextual inquiry. The survey has summarized the tasks based on before-d riving, driving, after-driving. The tasks entail many detail activities and contextual informations can be provided. After the survey, the process of virtual driving scenario has been carried out to categorize the characteristics of contextual informations. In consequently, workflow model based on driving contexts and contextual UI infor mation structure give its significance on presenting the guidelines for the future development of smart car navigation UI design.

목차

Abstract
1. 서론
2. 스마트카 내비게이션 시스템
3. 맥락정보에 기반한 정보설계
4. 안전과 편의를 고려한 UI 정보 구조
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-556-002274488