메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국도덕윤리과교육학회 도덕윤리과교육 도덕윤리과교육 제40호
발행연도
2013.11
수록면
1 - 21 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Using data from the International Civic and Citizenship Education Study (ICCS), this study compares across five Asian countries (i.e., South Korea, Hong Kong, Taiwan, Indonesia, and Thailand) the extent to which Asian values are endorsed by adolescents, and whether such Asian values are incompatible with support for democracy. Findings lend support to the argument of modernization theory that countries with increasing modernization are characterized by the decline of traditional norms and their replacement with values that are tolerant and democratic. The evidence also suggests inconsistent relationships between democratic commitments and six measures of Asian values, and thus contradicts the “culture is destiny” argument offered by proponents of the Asian values thesis. The author concludes that if the Asian region seeks to promote further democracy, it should focus on the question of what institutional efforts can advance democratic norms among its citizens, not on the static, essentialist view of culture.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-037-000782743