메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
孟春玲 (水原大学)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第105號
발행연도
2017.8
수록면
143 - 170 (28page)
DOI
10.25021/JCLL.2017.08.105.143

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As the participants and recipients of the teaching process, students have the most comprehensive understanding of the actual teaching, so they have a certain degree of authenticity in the teaching evaluation. Teachers and teaching managers can understand the problems in teaching through the feedback of students. It is of great help to improve the teaching malpractice and realize the effective teaching. Therefore, this paper takes the teaching evaluations of 2015-2016 four semester as the research object, through systematic analysis of subjective and objective evaluations, objectively grasps the operating status of the Chinese teaching in Suwon University. I hope this paper can provide a reference point for the Chinese teaching in future.

목차

1. 引言
2. 教學評價的統計歸納
3. 基於主、客觀教學評價的教學現狀認知
4. 結語
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-820-001275082