메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장남철 (한양대학교) 황승준 (한양대학교)
저널정보
한국SCM학회 한국 SCM 학회지 한국SCM학회지 제17권 제2호
발행연도
2017.10
수록면
145 - 154 (10page)
DOI
10.25052/KSCM.2017.10.17.2.145

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
Global distribution of power generation fuel is a very important logistics area that forms the basis of the national power infrastructure industry. Therefore, in order to secure the cost competitiveness of the power generation company while maintaining the stable electric power of the nation, it is required to establish an optimal management plan that minimizes the cost of importing bituminous coal which is one of the largest source of energy for the generation of electricity. This study defines cost factors and constraints necessary for annual management plan for the importation of bituminous coal. Based on this, we have established an mathematical model that minimizes logistics costs while satisfying energy demand for electric power. This logistics optimization model established by the integer programming method was used to derive the optimum amount of bituminous coal imported, and the number of ships for each type by the size to be needed for each period of time for the electric power industry. Our model suggested a method to reduce the cost of importing bitumious coal, transportation cost, and inventory cost by 4% point, 34% point, 4% point, respectively, compared with the current cost.

목차

1. 서론
2. 선행연구 고찰
3. 연구모형
4. 실험계획 및 결과분석
5. 결론
REFERENCES

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-324-001410315