메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Changgab, Seo (Tongmyong University)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제17권 제5호
발행연도
2017.10
수록면
139 - 151 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, there is a strong interest in smart learning due to the development of socialmedia. E-learning was a uniform, standardized, and unidirectional learning method. Smartlearning using social and smart phones is a way of interacting with colleagues inself-directed without restriction of time and space. The purpose of this study was to investigate the perceptions of smart learning and the factors influencing smart learning among college students with social experience. The effects of perceived ease of use, perceived usefulness, social presence, perceived playfulness, self-efficacy, and intention of using smart learning were investigated. Result revealed significant effects on perceived ease, perceived usefulness and self-efficacy influenced the intend to smart learning. But learning by using smartphone did not improve social presence and playfulness. In the future research, it will be necessary to study about smart learning customized environment.

목차

Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Theoretical Background
Ⅲ. Research Model andAnalysis
Ⅳ. Conclusion
Reference

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-323-001492727