메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유정완 (성신여자대학교) 심유진 (성신여자대학교) 김규태 (상지대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제26권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2017.10
수록면
807 - 815 (9page)
DOI
10.35159/kjss.2017.10.26.5.807

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effects of long-term and regular exercise habits of middle school students on self-esteem and stress, which are mental aspects. The subjects were 106 middle and high school students (61 males, 45 females) attending S middle school in Seoul, and their exercise habits, self-esteem and stress scale were analyzed using questionnaires.
In the exercise period of exercise habit, there were significant differences in self-steem and stress-related study, school, grades and test areas according to period of exercise(p <.05). The difference in exercise time of the exercise habits affected the self-esteem and stress only in self-esteem(p <.05). However, the difference between exercise frequency and exercise intensity did not show any significant difference in all areas of self-esteem and stress scale.
The results of this study showed that middle school students with exercise habits have higher self -esteem and lower stress than students without exercise habits. Also, it was found that regular exercise habit of about 1 year plays an important role in enhancing self-esteem and lowering stress of middle school students. In addition, exercise habit which did not exceed 2 hours positively influenced the self-esteem of middle school students to increase.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0