메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Chongwon Park (Pukyong National University)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아시아문화학회 국제학술대회 발표자료집 東北亞細亞文化學會 2017年 秋季聯合國際學術大會 [3개 학회 공동주최]
발행연도
2017.10
수록면
263 - 271 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In the field of teaching second language writing, it has been questioned whether written corrective feedback is effective or not. In responding to this contentious and ongoing question, this study was conducted to introduce a newly designed instructional strategy in writing and test its efficacy over both short and long periods of time. By using a newly devised testing tool integrating accuracy and fluency at the same time, advanced (N=23), intermediate (N=25), and beginning (N=28) level learners participated in this study, and 304 writing samples were analyzed from the pretest, task 1, task 2, and posttest respectively. The results indicate that all of the groups show statistically significant mean differences both short and long term period. Thus, one can conclude that a newly designed instructional strategy, dynamic corrective feedback is effective in reducing error rates, increasing learner fluency, and multiplying the effect of revision on the subsequent and new pieces of writing. Before jumping to any harsh conclusion, the researcher postulates that further research validating the findings of the result is highly desirable, and it will deepen the understanding toward the nature of complex and context-sensitive second language writing.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Results and Discussion
REFERENCES
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-910-001463769