메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최용민 (동신대학교) 유한나 (동신대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제26권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2017.12
수록면
429 - 443 (15page)
DOI
10.35159/kjss.2017.12.26.6.429

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed the relationship between of the professor"s instruction behavioral Pattern and student"s inner motivation, purpose accomplishment orientation, and classwork satisfaction in cultural physical education classwork at universities.
First, the training direction behavior factor of guidance behavior pattern had a significant effect on interest efforts of inner motivation, the democratic behavior factor of guidance behavior pattern had a significant effect on capability interest of inner motivation, and democratic behavior, authoritarian behavior factor of guidance behavior pattern had a significant effect on tension of inner motivation.
Second, training direction behavior, democratic behavior factors of guidance behavior pattern had a significant effect on assignment target, self-target of accomplishment target orientation, and authoritarian behavior factor of guidance behavior pattern had a significant effect on self-target of accomplishment target orientation.
Third, training direction behavior factors of guidance behavior pattern had a significant effect on physical satisfaction, educational satisfaction of classwork satisfaction.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-692-001724582